Heräsin tänään lihakset jumissa, edellispäiväinen kahvakuulatunti tuntuu. Sain ystävältäni eilen viestin, jossa hän kertoi laihtuneensa 2kiloa. Ihan mahtavaa! Söin eilen kevyesti ja into piukassa menin äsken vaa`alle. Sama sikamainen luku. Sata grammaa alempi lukema, joka varmasti johtuu vain siitä, että ylläni ei ollut kuin kevyt yöpaita. Turhauttaa. Mieheni kutsuu minua päivittäin vihjailevilla "pulla" nimityksillä ja olo on turvonnut, työvaatteet kiristävät ja olo on kurja. Mieleltäni olen kaunis ja viehättävä nainen, usein unohdan ulkonäköni ja käyttäydyn kuin olisin timmi pakkaus. Useammin ja useammin totuus tunkee peileistä ja ihmisten katseista; "fädäri".

Olen siis juuri valmistunut kokki, töissä kivassa, isossa paikassa. En tunne osaavani juuri mitään, mutta osastollani olen pärjännyt ihan kohtuullisesti. Ympärilläni on päivittäin houkutuksia, suurimpia herkkujani, joilta minun täytyy kieltäytyä kerta toisensa jälkeen. Välillä repsahdan ja syön. Sitten se huono omatunto. Ravintolassa työskentely ei ole herkkuaddiktille paras paikka työskennellä. Luin jostain että jo 100g suklaan syöminen päivässä "ylimääräistä" on liikaa ja nostaa painoa. 100g! Sehän on hitto vie muutama rivi suklaata, suuri suklaakeksi, moussegenelli tai muu älyttömän pieni keikaus minkä minä paksukainen vedän kitusiini ilman että edes huomaan! Tätä "huomaamatta" syömistä pelkään eniten! Yritän aina rekisteröidä itselleni mitä syön, mutta kaikki ne maistelut työpäivän aikana ja pikaleivät (vaaleaa patonkia ja  ihan ohut kerros jotain ihanaa majoneesipohjaista tahnaa) taitavat viedä minut turmioon. Kyllä mä tiedän mitä pitää syödä ja mitä ei. Jotenkin se kaikki on vaan hämärtynyt hedonistisuuteni taa. Höyrytettyjä kasviksia, rasvatonta lihaa, ruisleipää, marjoja, hedelmiä; joo näitä mä alan taas syömään! Sitten kuitenkin väännän kotona sairaan hyviä ja kermaisia ruokia ja töissä mässään vaaleaa leipää. Miksi helvetissä tämä on näin vaikeaa?

Perustin tämän blogin, jotta saisin jotain järkeä tähän elämään, jotta joutuisin ja saisin purettua päivät jonnekin, jotta ymmärtäisin alkaa elämään niin, mikä on arvoni. Jotta näyttäisin siltä, miltä musta tuntuu! Tervetuloa lukemaan, jos kiinnostaa, eniten tämä on kuitenkin mua itseäni varten.

 

Muokkaus; tulin juuri tunnin kävelylenkiltä! Oli mukavaa, samoilin metsässä ja sieltä sitten asfalttiteille, lopuksi nousin vielä portaat ylös kuudenteen kerrokseen! Niin hyvä olo nyt! Jos vaikka vaakakin ois sitä mieltä ja tiputtais muutamia grammoja tässä parin päivän sisään ;) Ehkä toivon liikoja, mutta parempi tämä kuin ei mitään! Kuuntelin hyvää musaa kännykästä kuulokkeilla ja askelsin reippaasti niiden tahdissa! Nyt pistin leipätaikinan nousemaan, maustoin sitä vähän rosmariinilla ja grillimausteella, tulee varmasti hyvää leipää! Sitten varmaan kun toi on valmis ja oon syöny ni kello onki sen verran että lähden iltavuoroon töihin välttelemään kiusauksia!

Olo; innostunut, odottava!